Kadra
Nauczyciele i wychowawcy w naszych szkołach i internacie to wykwalifikowani pedagodzy, terapeuci i rewalidanci z wieloletnim doświadczeniem. Większość ukończyła studia podyplomowe i posiada uprawnienia do nauczania dodatkowych przedmiotów. Celem nadrzędnym dla nas jest przygotowanie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej
do samodzielności i aktywności w dalszym życiu.
Stawiamy na:
- wsparcie wszechstronnego rozwoju każdego ucznia i wychowanka,
- rozwój zainteresowań i uzdolnień,
- zapewnienie bezpiecznych warunków w szkole i internacie,
- naukę i wychowanie w atmosferze akceptacji,
Chcemy, żeby każdy uczeń i wychowanek mógł odnieść sukces w edukacji, a do szkoły przychodził
z chęcią i uśmiechem.
Sulikowska Barbara: dyrektor Ośrodka, zajęcia z autystami, nauczyciel dyplomowany, studia podyplomowe: wczesne wspomaganie rozwoju i edukacji uczniów z autyzmem, zarządzanie oświatą, oligofrenopedagogika;
Beata Prowancka – Szelest: zastępca dyrektora Ośrodka, nauczyciel historii, języka polskiego, nauczyciel dyplomowany, studia podyplomowe: surdopedagogika, oligofrenopedagogika; organizacja i zarządzanie placówką oświatową, resocjalizacja i socjoterapia, kurs języka migowego II stopnia;
Katarzyna Spacjer: kierownik internatu, zintegrowana edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, nauczyciel dyplomowany, studia podyplomowe: resocjalizacja i socjoterapia, surdopedagogika, oligofrenopedagogika;
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alicja Balcerska: wychowawca w bursie, nauczyciel mianowany, studia podyplomowe: oligofrenopedagogika, surdopedagogika;
Małgorzata Bańska - Polewka: nauczyciel języka angielskiego, wychowawca klasy 8b, nauczyciel dyplomowany, studia podyplomowe: oligofrenopedagogika;
Anna Bilińska – Nowak: nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wychowawca klasy 2a, terapeuta rewalidacji indywidualnej, wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe, nauczyciel dyplomowany, studia podyplomowe: zintegrowana edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, oligofrenopedagogika, surdopedagogika, trener/wykładowca języka migowego;
Elżbieta Agopsowicz: nauczyciel religii, nauczyciel dyplomowany, studia podyplomowe: surdopedagogika, oligofrenopedagogika, resocjalizacja i socjoterapia, nauczanie języka polskiego, edukacja, rewalidacja i wspomaganie osób z autyzmem i zespołem Aspergera;
Olga Chmiel: nauczyciel teoretycznych przedmiotów zawodowych, terapeuta rewalidacji indywidualnej, wychowawca klasy 2Bk/3Bw, nauczyciel dyplomowany, studia podyplomowe: surdopedagogika, oligofrenopedagogika, resocjalizacja i socjoterapia, etyka;
Marta Czarnecka - Kowalińska: nauczyciel języka polskiego, terapeuta rewalidacji indywidualnej, nauczyciel początkujący, studia: filologia polska, studia podyplomowe: edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, logopedia ogólna i kliniczna;
Izabella Filipek: nauczyciel języka niemieckiego, wychowawca klasy 1Bc, terapeuta rewalidacji indywidualnej, nauczyciel mianowany, studia podyplomowe: oligofrenopedagogika;
Violetta Franczak: nauczyciel biologii, chemii, terapeuta rewalidacji indywidualnej, nauczyciel dyplomowany, studia podyplomowe: surdopedagogika, oligofrenopedagogika, resocjalizacja i socjoterapia,wychowanie do życia w rodzinie, kurs języka migowego II stopnia;
Katarzyna Głodowicz: nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wychowawca klasy 1b, nauczyciel początkujący, terapeuta rewalidacji indywidualnej, wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe z opieką i nauczaniem domowym, studia podyplomowe: oligofrenopedagogika, edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu;
Agnieszka Godecka: nauczyciel historii, wiedzy o społeczeństwie, edukacji obywatelskiej, terapeuta rewalidacji indywidualnej, nauczyciel dyplomowany, studia podyplomowe: surdopedagogika, oligofrenopedagogika, resocjalizacja i socjoterapia, sztuka, edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, kursy języka migowego III stopnia;
Katarzyna Gruber: terapeuta Tomatisa, logopedii i rewalidacji indywidualnej, nauczyciel dyplomowany, studia podyplomowe: surdopedagogika, oligofrenopedagogika, resocjalizacja i socjoterapia, terapia pedagogiczna, logopedia, neurologopedia;
Jolanta Hojda: nauczyciel praktycznych przedmiotów zawodowych, wychowawca klasy 3Bk, nauczyciel dyplomowany, studia: edukacja techniczno - informatyczna, studia podyplomowe: surdopedagogika, oligofrenopedagogika, resocjalizacja i socjoterapia, doradztwo zawodowe i przedsiębiorczość;
Joanna Janik: wychowawca w bursie, nauczyciel świetlicy, nauczyciel początkujący, pedagogika opiekuńczo – wychowawcza i profilaktyka, studia podyplomowe: edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika), edukacja i rehabilitacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera;
Angelika Januszewska: nauczyciel przedmiotów zawodowych, wychowawca klasy 3Bc, nauczyciel początkujący, studia: pedagogika opiekuńczo - wychowawcza z socjoterapią, studia podyplomowe: oligofrenopedagogika, nauczanie biologii i geografii;
Martyna Jaroszyk: psycholog szkolny, nauczyciel edukacji zdrowotnej, nauczyciel począkujący, studia psychologia w zakresie psychologia edukacyjna i wychowawcza, studia podyplomowe: edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika) ;
Małgorzata Jaśkowiak: terapeuta logopedii, nauczyciel dyplomowany, studia podyplomowe: surdopedagogika, oligofrenopedagogika, resocjalizacja
i socjoterapia;
Alina Kopala: nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, terapeuta rewalidacji indywidualnej, wychowawca klasy 3a, nauczyciel dyplomowany, studia podyplomowe: surdopedagogika, oligofrenopedagogika, resocjalizacja i socjoterapia, trener/wykładowca języka migowego;
Beata Kowal: nauczyciel matematyki, informatyki, wychowawca klasy 8a, nauczyciel dyplomowany, studia podyplomowe: informatyka, komunikacja alternatywna – Makaton, surdopedagogika, oligofrenopedagogika;
Paulina Król: nauczyciel świetlicy z przygotowaniem pedagogicznym, nauczyciel mianowany, studia: Resocjalizacja i profilaktyka oraz niedostosowanie społeczne, studia podyplomowe pedagogika opiekuńczo – wychowawcza, oligofrenopedagogika;
Elżbieta Kuberska: nauczyciel praktycznych przedmiotów zawodowych, wychowawca klasy 2Bc, terapeuta rewalidacji indywidualnej, nauczyciel dyplomowany, studia: Praca socjalna i resocjalizacja – licencjat, wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe, studia podyplomowe: surdopedagogika, oligofrenopedagogika, tyflopedagogika, doradztwo zawodowe i przedsiębiorczość;
Jolanta Łoś: nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wychowawca klasy 2b, nauczyciel mianowany, filologia rosyjska, pedagogika opiekuńczo – wychowawcza, edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna, studia podyplomowe: oligofrenopedagogika;
Aleksandra Malinowska: wychowawca klasy 7a, nauczyciel muzyki, plastyki i techniki, terapeuta rewalidacji indywidualnej, nauczyciel mianowany, studia podyplomowe: oligofrenopedagogika, resocjalizacja, nauczanie muzyki, plastyki i techniki;
Joanna Mastalerz: nauczyciel języka angielskiego, nauczyciel początkujący;
Aneta Mićko: nauczyciel techniki, muzyki, plastyki i teoretycznych przedmiotów zawodowych cukiernik, wychowawca klasy 4b, nauczyciel dyplomowany, studia podyplomowe: surdopedagogika, oligofrenopedagogika, resocjalizacja i socjoterapia, plastyka, muzyka, technika;
Agnieszka Mrowińska: nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wychowawca klasy 3c, terapeuta rewalidacji indywidualnej, Tomatisa, nauczyciel dyplomowany, studia podyplomowe: pedagogika opiekuńczo- wychowawcza, surdopedagogika, oligofrenopedagogika, spektrum autyzmu oraz inne całościowe zaburzenia rozwojowe, trener/ wykładowca języka migowego;
Maria Rak: pedagog szkolny, terapeuta rewalidacji indywidualnej, prowadzenie zespołów korekcyjno – kompensacyjnych, wyrównawczych i terapeutycznych dla dzieci, nauczyciel dyplomowany, studia podyplomowe: oligofrenopedagogika, doradztwo zawodowe;
Mirosława Rochoń: wychowawca w internacie, nauczyciel mianowany, studia: Praca socjalna i resocjalizacja, studia podyplomowe: oligofrenopedagogika, kursy języka migowego II stopnia, Europejski Kurs Komputerowy ECDL;
Angelika Rybczyńska: nauczyciel wychowania fizycznego, edukacji zdrowotnej, terapeuta rewalidacji indywidualnej, wychowawca klasy 6a, nauczyciel dyplomowany, studia podyplomowe: surdopedagogika, wychowanie do życia w rodzinie, oligofrenopedagogika, resocjalizacja i socjoterapia, kurs Aerobiku leczniczego, instruktor pływania, trener II klasy piłki siatkowej;
Natalia Rzepecka: nauczyciel świetlicy, nauczyciel kontraktowy, studia podyplomowe: edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z elementami Montessori;
Agnieszka Sawicka: wychowawca w internacie, nauczyciel początkujący, pedagogika ogólna, studia podyplomowe: oligofrenopedagogika, pedagogika opiekuńczo – wychowawcza z pomocą psychologiczno – pedagogiczną;
Leokadia Sienkiewicz: wychowawca w internacie, nauczyciel dyplomowany, studia podyplomowe: surdopedagogika, oligofrenopedagogika, resocjalizacja i socjoterapia;
Halina Szyszkowska: nauczyciel matematyki, nauczyciel dyplomowany, studia podyplomowe: surdopedagogika, oligofrenopedagogika, resocjalizacja i socjoterapia;
Agnieszka Sowa: wychowawca w internacie, nauczyciel mianowany, studia podyplomowe: surdopedagogika, oligofrenopedagogika;
Wojciech Tadla: nauczyciel języka angielskiego, wychowawca klasy 4c, nauczyciel dyplomowany, studia podyplomowe: surdopedagogika, resocjalizacja i socjoterapia, informatyka, oligofrenopedagogika;
Monika Urszyc: nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wychowawca klasy 1c, studia: edukacja wczesnoszkolna;
Leszek Wantoła: nauczyciel fizyki, matematyki, informatyki, teoretycznych przedmiotów zawodowych, wychowawca klasy 6b, nauczyciel dyplomowany, studia podyplomowe: surdopedagogika, oligofrenopedagogika, informatyka, matematyka, rachunkowość;
Katarzyna Wasilewska: nauczyciel geografii, przyrody, terapeuta rewalidacji indywidualnej, wychowawca klasy 4b, nauczyciel dyplomowany, studia podyplomowe: surdopedagogika, oligofrenopedagogika, resocjalizacja i socjoterapia, kursy języka migowego II stopnia;
Malwina Welke: nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wychowawca klasy 1a, nauczyciel początkujący, terapeuta rewalidacji indywidualnej, pedagogika wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe z opieką i nauczaniem domowym, studia podyplomowe: oligofrenopedagogika, edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu;
Marcin Wojtalewicz: nauczyciel wychowania fizycznego, terapeuta rewalidacji indywidualnej, wychowawca klasy 5c, nauczyciel dyplomowany, studia podyplomowe: surdopedagogika, gimnastyka korekcyjna, oligofrenopedagogika;
Izabela Wrońska: nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wychowawca klasy 3b, nauczyciel dyplomowany, terapeuta BFB, terapeuta rewalidacji indywidualnej, studia : surdopedagogika, oligofrenopedagogika, studia podyplomowe: edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, resocjalizacja i socjoterapia;
Iwona Polbow – Zabawa: nauczyciel języka polskiego, biblioteki, wychowawca klasy 5a, studia: filologia polska, nauczyciel kontraktowy, studia podyplomowe: oligofrenopedagogika, bibliotekoznawstwo;
Danuta Zajączkowska: nauczyciel języka polskiego, wychowawca klasy 1Bk, nauczyciel dyplomowany, studia podyplomowe: surdopedagogika, resocjalizacja i socjoterapia, bibliotekoznawstwo, kursy języka migowego III stopnia, oligofrenopedagogika;
Ewa Ziółkowska: nauczyciel matematyki, biznesu i zarządzania, doradztwa zawodowego, terapeuta rewalidacji indywidualnej, wychowawca klasy 4a, nauczyciel dyplomowany, studia podyplomowe: surdopedagogika, oligofrenopedagogika, resocjalizacja i socjoterapia, doradztwo zawodowe i przedsiębiorczość;
Katarzyna Żurawska: wychowawca w internacie, nauczyciel mianowany, studia Poradnictwo psychologiczno – pedagogiczne, edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne, terapia zajęciowa i psychomotoryka, oligofrenopedagogika, terapia zajęciowa z psychomotoryką, surdopedagogika – licencjat.
Łukasz Ziemba: nauczyciel edukacji dla bezpieczeństwa, nauzyciel dyplomowany, studia: zarządzanie i marketing w zakresie administracji publicznej, studia podyplomowe: resocjalizacja, oligofrenopedagogika;